Cariera

#demisie #job #loc de munca #sef #angajator #angajat

Cum sa te porti dupa ce ai fost concediat

Daca tocmai ai fost anuntat ca firma pentru care lucrezi nu mai are nevoie de serviciile tale, primul instinct este sa iti versi toate frustrarile in stanga si in dreapta inainte sa iesi pe usa. Tine minte insa ca actiunile tale iti vor afecta viitorul profesional, asa ca ar fi indicat sa iti masori fiecare pas cu atentie.

Gandeste-te ca la urmatorul interviu ti se vor cere si referinte , iar mentinerea unor relatii decente cu sefii si cu fostii colegi iti pot aduce niste recomandari valoroase. Chiar daca nu ajungi atat de departe incat sa ai nevoie de o referinta in scris de la acestia, intotdeauna exista posibilitatea ca viitorul angajator sa verifice ce fel de persoana esti folosindu-se de locul de munca anterior.

Iata cativa pasi care iti vor asigura o „iesire” fara cusur:

 

Nu elibera biroul inainte de termen

 

Respecta data la care trebuie sa eliberezi biroul. Pana atunci insa, urmeaza-ti indatoririle ca de obicei, fara sa „chiulesti” de la taskurile pe care le ai. Incearca sa iti lasi treburile incheiate si in ordine, astfel incat urmatoarea persoana care te va inlocui sa gaseasca tot ceea ce are nevoie pentru a se pune la curent. De asemenea, alcatuieste o lista cu diverse detalii – gen contacte acumulate intre timp, e-mailuri relevante, fisiere cu date importante, astfel incat noul angajat sa nu inceapa totul de la zero.

 

Vorbeste pozitiv in interviul de exit

 

Daca ti se cere sa participi la un interviu de exit, profita de oportunitate si vorbeste constructiv despre experienta ta in cadrul companiei respective. Multi angajatori iau acest proces in serios si incearca astfel sa isi imbunatateasca serviciile si strategiile. De asemenea, acesta reprezinta o buna ocazie de a incheia relatia cu angajatorul intr-un mod pozitiv si de ce nu, de a-ti castiga referinte.

 

Mentine o atitudine profesionista

 

Atunci cand seful tau te anunta ca vrea sa renunte la serviciile tale, tot ce ai vrea sa faci este sa ii comunici acestuia ce ai pe suflet. Acum nu este insa cel mai bun moment; scopul tau este sa mentii relatiile cat mai bune, atat cu colegii, dar si cu managerul tau. Adopta o atitudine profesionista, controleaza-ti nervii si primeste cu demnitate vestea respectiva.

 

Pastreaza relatiile

 

In ultima zi, ia-ti la revedere de la colegi  si superiori. Zambeste-le tuturor si multumeste-le celor care te-au ajutat pentru sprijinul acordat. Ofera-le datele tale de contact si anunta-i pe toti ca te pot contacta oricand, fie pentru a va mai vedea in afara serviciului, fie pentru a afla informatii legate de proiectele pe care le-ai lasat in urma. Daca nu reusesti sa vorbesti cu toata lumea, trimite un mail prin care le multumesti pentru perioada frumoasa pe care ai petrecut-o alaturi de acestia.

Nu uita ca lumea afacerilor este destul de mica, asa ca sunt sanse mari ca, la un moment dat, sa te mai intalnesti cu un coleg sau sef din trecut. Cel mai bine ar fi lasi in urma ta o impresie buna, astfel incat sa poti apela atunci cand ai nevoie la aceste persoane.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea