Cariera

#sef #loc de munca #job #angajat #angajator #leader #leadership

Cum sa fii un sef mai bun

Te afli in fruntea unei echipe, iar acest lucru implica multa responsabilitate: in primul rand, trebuie sa obtii rezultate de la oamenii cu care lucrezi, insa nu poti realiza acest lucru daca angajatii taii nu sunt dispusi sa coopereze si sa isi depaseasca limitele. Desi primul gand este sa ii inlocuiesti pe cei mai slabi cu niste oameni mai competenti, te-ai gandit vreodata ca poate tocmai tu constitui elementul-problema?

Nimeni nu a spus ca iti va fi usor sa fii in fruntea unei echipe de angajati; trebuie sa obtii rezultate si sa ii mentii multumiti pe oamenii cu care lucrezi. Iti doresti sa creezi o atmosfera primitoare la serviciu, pentru a oferi un mediu de lucru placut, dar in acelasi timp ai vrea sa te impui si sa fii respectat. Iata cateva lucruri de care trebuie sa tii cont daca vrei sa comunici mai bine cu angajatii tai.


1. Imbina autoritatea cu atitudinea prieteneasca


Incearca sa iti formezi un stil managerial care sa imbine autoritatea specifica unui sef cu atitudinea familiara, prieteneasca dintre angajati. Daca nu reusesti sa gasesti un echilibru intre aceste doua calitati, risti sa pierzi, intr-un fel sau altul, in fata angajatilor.

De exemplu, daca vei fi mult prea sever, nu vei reusi sa te apropii de angajati, risti sa fii barfit si sa nu obtii decat rezultatele strict necesare. Daca vei fi mult prea prietenos cu subalternii tai, risti sa nu mai fii luat in serios si astfel, sa nu iti duci proiectele la bun sfarsit.

Cel mai bine ar fi sa mentii o anumita distanta, dar nu nu uita sa le vorbesti prietenos angajatilor, sa ai o atitudine corecta si sa te mentii accesibil.


2. Recunoaste calitatile angajatilor


"Motivarea angajatilor" suna destul de bine pe hartie, dar atunci cand vrei sa treci si la partea practica, trebuie sa inveti inainte cate ceva despre fiecare persoana in parte.

Oamenii sunt diferiti, asa ca nu face greseala de a-ti trata angajatii cu care lucrezi la fel, pentru ca fiecare are nevoi si probleme diferite. Descopera potentialul fiecaruia, dar si punctele slabe, si ajuta-l sa se dezvolte.

Important este sa creezi oportunitati pentru a comunica si sa il determini pe angajat sa aiba incredere in tine. Vei castiga increderea tuturor angajatilor tai atunci cand acestia vor simti ca sunt tratati ca individualitati, apreciati pentru calitatile lor si au posibilitatea de a "creste" profesional.


3. Fii o persoana accesibila


Multi manageri sunt atat de absorbiti de propriile probleme, incat uita sa mai acorde atentie si angajatilor. Un sef valoros insa stie ca creeze oportunitati pentru a-i cunoaste mai bine pe subalterni.

Cu toate ca nu ai timp nici sa iti termini propriile taskuri, acorda un pic de timp si socializarii. De la pauza de cafea la servirea pranzului impreuna, poti gasi oportunitati de a comunica si de a-ti cunoaste mai bine angajatii. Vei aparea astfel ca o persoana accesibila si, in consecinta, vei castiga respectul si increderea angajatilor.


4. Nu te pierde printre taskuri marunte


Daca te vei pierde printre responsabilitati marunte, nu vei reusi niciodata sa iti fixezi taskuri semnificative si sa atingi astfel, rezultate notabile.

Ai fost pus in fruntea unei echipe tocmai pentru abilitatile si potentialul tau, asa ca foloseste-te de pozitia in care te afli si organizeaza-te eficient. Invata sa cunosti calitatile angajatilor tai si sa delegi corespunzator responsabilitatile. In acest fel, tu te vei putea concentra pe coordonarea eficienta si strategii de dezvoltare si nu vei "bate" pasul pe loc.

 

5. Gaseste-ti un mentor


Ai putea crede faptul ca, daca te afli intr-o pozitie fruntasa, nu mai ai nevoie de niciun sfat, insa incearca sa analizezi si modul in care alti manageri se ocupa de echipa in care lucreaza.

Participa la traininguri , citeste carti de leadership si observa-i pe care au reusit sa se impuna prin rezultate. De asemenea, nu iti fie teama sa te consulti cu colegii tai sau sa le ceri parerea in legatura cu stilul tau managerial. Poate ca acestia, din afara, vad lcururile mai obiectiv decat tine. Mai mult, obtine periodic feedback de la angajati. Vei afla direct de la sursa care sunt atuurile, dar si defectele tale, si unde ai putea lcura pentru a-ti imbunatati stilul.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea