Cariera

#munca #sef #angajator #angajat

Cum sa il determini pe sef sa te placa

Daca vrei sa ai succes la locul de munca, trebuie sa il determini pe sef sa te placa. Acesta poate avea un rol decisiv atat in ceea ce priveste vitorul tau in compania respectiva, cat si asupra carierei tale. Primul lucru care pune bazele unei relatii de succes intre tine si sef il reprezinta respectul.

 

 

Iata si alte modalitati prin care poti castiga simpatia sefului tau.
 

 

Comunicarea conteaza

 

Seful tau este ocupat si nu are timp pentru niciun fel de intalnire, si nici tu nu stai prea bine la capitoul timp. In felul acesta, comunicarea dintre manageri si angajati are de suferit.

Desi folositi e-mailul sau messengerul pentru a face schimb de idei si feedback, este necesar ca, din cand in cand, sa te intalnesti cu seful tau si sa discutati fata in fata. Stabileste continutul pe care ai vrea sa il discuti la o intalnire cu seful tau si arata-i astfel acestuia atitudinea ta pozitiva si dorinta de a-ti face treaba cat mai bne.

 

Castiga-i increderea

 

Expertii considera ca intotdeauna ar trebui sa te adresezi sefului atunci cand ai o anumita problema. Daca un proiect nu se desfasoara conform planurilor, nu ascunde vestile proaste de seful tau.

Lasa-l sa afle ca nu totul merge ca pe roate si ca incerci sa gasesti solutii. Anticipeaza-i deja intrebarile si adu-i dovezi care sa arate modul in care lucrezi la proiectul respectiv. Il scutesti astfel de timp pierdut si ii castigi increderea prin atitudinea ta constructiva.

De asemenea, o alta modalitate de a-i castiga sefului increderea este sa stii cand sa taci si cand sa vorbesti. Daca afli informatii compromitatoare despre munca sefului tau sau chiar despre acesta, este important sa fii discret. Nu iti vorbi seful pe la spate si arata-i greselile in particular. Eviti astfel sa il pui in situatii jenante si devii unul dintre angajatii sai de baza.

 

Seful tau este ca orice alt angajat

 

Ar fi indicat sa iti aduci aminte din cand in cand de faptul ca seful tau este la fel ca orice angajat atunci cand vine vorba de atmosfera placuta la locul de munca. Asta nu inseamna ca seful va deveni neaparat cel mai bun prieten al tau, insa o relatie cordiala poate intari legatura profesionala.

Incepe de exemplu orice conversatie cu un salut de genul “Buna-dimineata” sau “Cum a fost weekendul acesta?”. Dezgheti astfel atmosfera si pui bazele unei conversatii pe un ton prietenos.

Vorbeste despre un interes comun , arata ca te intereseaza evenimentele majore din viata acestuia ( de exemplu, “Cum a terminat fiul dumneavoastra examenele?”), arata-ti recunostinta pentru ajutorul primit sau ofera-i felicitarile tale atunci cand seful tau a reusit o performanta deosebita. Toate acestea reprezinta modalitati de a da startul unei conversatii pozitive si productive.





 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea